Raak me. Niet. - Laura Kneidl.

'Dit boek heeft alles.'

Eerlijk gezegd had ik nog niet eerder van Laura Kneidl gehoord. Niet dat dat heel gek was gezien het feit dat Raak me. Niet. het allereerste Nederlandse vertaalde boek van haar is. Ik kwam Raak me. Niet. tegen op zowat elk Bookstagram account tegen de tijd dat het bijna uit kwam, dus ik was meteen geïntrigeerd. Ik las de flaptekst online en had zonder verder nadenken het eerste boek besteld.

En geloof me of niet, daar heb ik geen moment spijt van gehad. Laura Kneidl is een steengoede schrijfster. De enige reden dat ik dit deel van de duologie ‘maar’ vier sterren heb gegeven, is omdat ik het tweede en laatste deel net wat beter vond.

Samenvatting:

In Raak me. Niet. ontmoeten we Sage die gaat studeren in Nevada. Ze woont in haar oude Volkswagenbusje, doucht stiekem in een studentenhuis op de campus en blijft zo ver mogelijk uit de buurt van haar medestudenten. Het enige wat ze wil is opnieuw beginnen en alles vergeten wat er thuis in Maine is gebeurd. Ze heeft echter wel geld nodig, dus gaat ze aan de slag bij de campusbibliotheek. Daar ontmoet ze Luca. Hij is alles waar ze bang voor is, met zijn tattoos en ruige uiterlijk. Maar Luca blijkt totaal anders te zijn en hij laat ook Sages hart op een andere manier kloppen.

Dit boek heeft alles. Romantiek, een ruige jongen die toch vrij onschuldig lijkt te zijn en de nodige dosis drama (zonder dat het te veel wordt). Kneidl beschrijft de situaties enorm goed. Met een goed tempo dat erg bij de achtergronden past van de karakters, laat ze Luca en Sage geleidelijk aan dichter tot elkaar komen. Ze creëert originele, mooie momenten die bij het verhaal passen en niet zomaar in het verhaal worden gedumpt. De gesprekken in het gehele boek zijn zo mooi geschreven dat het voelt alsof je er zelf bij bent.
Raak me. Niet. leest als een vaart en ik had het dan ook binnen een paar dagen uit. Gelukkig was deel twee; Verlies me. Niet. al uit dus die heb ik meteen besteld zodat ik verder kon genieten. Ik waarschuw je; het eerste deel heeft echt een hartverscheurende cliffhanger, dus zorg dat je deel twee ook in huis hebt, want je wil gelijk verder lezen. Geloof me.

Ik geef dit boek vier sterren. Eerst had ik het vijf sterren gegeven, maar ik vond deel twee toch net iets beter. Ik raad deze serie dan ook zeker aan en ik hoop dan ook dat meer boeken van Laura Kneidl vertaald zullen worden, want ik heb nu eigenlijk spijt dat ik voor Frans had gekozen in plaats van Duits…